Sunday, January 26, 2014

Aku akan mula menjual


Sebenarnya aku masih belum lagi bersedia nak menjual semua koleksi yang aku dapat hasil dari tukaran2.

Tetapi untuk tukaran ke 8 Nie aku dah berjanji akan menjual mana duit syiling aku rasa mampu memberi keuntungan.

hasil keuntungan kemungkinan akan di bahagi 70% (aku) 30% (member).

Kenapa aku ambek 70%.Mula2 memang aku plan nak bahagi 50%. tetapi mengenangkan usaha and masa aku,
so aku kena ambek 70%. Nie antara sebab aku ambek 70%

1. Sebab aku kena luangkan masa yang agak lama untuk membelek satu2 syiling

contoh terbaru nie total syiling 10 sen je = 1270 keping.

itu belum syiling2 lain. so aku rasa aku patut ambek 10%


2. Syiling yang akan dijual nie aku akan masukkan dalam holder, then kena pos

so di situ aku dah gunakan $$$.

kos holder
kos pos
kos minyak
masa aku

so aku rasa aku kena add lagi 10%.

Insha Allah. Jualan pertama aku akan buat bila semua syiling2 nie dah di semak dan di asingkan


No comments:

Post a Comment