Thursday, November 21, 2013

Hasil Tukaran 5# Part 7: Syiling Edisi ketiga yang tersesat

Salam

Kali nak nak cerita pasal syiling edisi ketiga keluaran Bank Negara Malaysia. Sebelum tu apa yang korang nampak kat bawah nie. apa yang berbeza



sekali tengok confirm memang tak ada beza.. but kenapa aku letakkan 3 keping syiling 50 sen baru nie

Ok. Cuba tengok pada tahun pulak
2011
2012
2013

Dah jumpa yang ganjil. Belum lagi.

Cuba korang cuba cari syiling baru tahun 2011. Tengok senang tak nak jumpa.

Sebenarnya masa first scan aku memang dah ternampak tahun 2011. dalam fikiran aku ckp eh tahun 2011. bukan bunga Raya pun ada tahun 2011 jugak ke???.



and bila aku google memang terjumpa gambar syiling baru 2011. So aku ignore je la.. Tetapi bila aku google balik and bertanya pada blogger duit. rupanya Syiling tahun 2011 edisi ketiga khas dikeluarkan dalam bentuk kad. Ini untuk collector duit.


untuk makluman korang syiling edisi ketiga hanya di edar pada umum untuk tahun 2012 sahaja. So aku tak pasti macam mana sekeping nie boleh tersesat. 

Hope aku boleh jumpa untuk 20 sen, 10 sen and 5 sen. Sebab kalu beli 1 set dulu bank negara jual RM10 sekeping. 






No comments:

Post a Comment